čtvrtek 21. července 2016

JAK JSEM CHTĚLA JORKŠÍRA A MÁM DVĚ SHIBY

Určitě se to stalo i Vám. Něco moc chcete, ale souhrou různých okolností to nevyjde a nakonec je to to nejlepší co se vám mohlo stát. Jako když jsem chtěla cvičit tai-chi a nakonec dělám jógu. Nebo když jsem chtěla jorkšíra a místo toho mám dvě shiby.


Jamamba


Jamamba

Jamamba


Asi každé dítě touží po pejskovi. Já vždycky chtěla kočku. Když mi bylo dvanáct, tak jsem byla s rodiči na dovolené ve Španělsku, kde bylo spoustu Francouzů, kteří měli jorkšíry. Ale nebyli to takoví ti kiloví psíci, které nosí slečinky v kabelce, ale spíš tak čtyřkiloví pejsci. Strašně jsem se do nich zamilovala, ale rodiče byli neoblomní a pejska do panelákové bytu za žádnou cenu nechtěli. Smířila jsem se s tím a těšila se až se jednou od rodičů odstěhuju a budu moct sama rozhodovat jestli psa mít budu nebo ne. Tak to jsem se trochu spletla.


Jamamba

Jamamba

Jamamba


Od rodičů jsem se stěhovala rok po střední škole se svým tehdejším přítelem a tak nějak jsem automaticky počítala, že si jorkšíra pořídím co nejdřív. Další omyl. Za prvé nám psa zakazovala nájemní smlouva a za druhé mi ho zakázal přítel. Teda nezakázal, ale na rovinu mi oznámil, že se o něj starat nebude. Jak by prý vypadalo, kdyby skoro dvou metrový chlap venčil jorkšíra :-) Pravda, i mě ta představa pobavila. Ale co teď?


Jamamba

Jamamba

Jamamba


Přítel měl jasnou představu o tom, co za psa by chtěl. Vysnil si psa akita-inu. Protože jsem o nich nikdy neslyšela, tak jsem zasedla k počítači a hledala. Psi jsou to krásní, ale podle standardu mají v dospělosti 30-50 kg. A že představa chlapa s jorkšírem byla vtipná, tak představa mě vlající na vodítku za padesáti kilovou akitou byla ještě vtipnější. Takže volba akity taky nepřipadala v úvahu. Při hledání informací o akitách jsem ale narazila na dost podobné, ale menší psy. Na shiby. V dospělosti kolem dvanácti kilo, kohoutková výška přibližně čtyřicet centimetrů, jen ta povaha. Prý nejdou vycvičit, procházky bez vodítka jsou sci-fi a s jinými psy se nekamarádí. Nepřikládala jsem tomu velkou váhu, vycvičit jde přece každý pes.


Jamamba

Jamamba

Jamamba


Slovo dalo slovo a rozhodnutí pořídit si shibu na sebe nenechalo dlouho čekat. Sice jsme byli přes psy absolutní amatéři, ale právě proto naše první cesta vedla na mezinárodní výstavu psů, kde jsme si je chtěli "ošahat". Jestli budeme mít psa s PP nebo bez PP pro nás nehrálo vůbec žádnou roli, ale protože jsme zjistili, že asi sedmdesát kilometrů od nás žije chovatelka, která shiby do České republiky přivezla (odkaz - CHS del Monte de Haya - Ing. Hana Petrusová) a jejich chovu se věnuje dodnes, tak nás ani nenapadlo shánět psa jinde. Dnes už mám ale na PP jiný názor. Na výstavě jsme se s ní setkali a domluvili se, že bychom měli zájem o fenku a už jen čekali až se štěňátko narodí. Ani ne za půl roku už jsme jí měli doma. Dostala jméno Jamamba. Jak k němu  přišla tu snad ani radši vypisovat nebudu, protože tomu stejně nikdo nevěří. Byl to prostě osud. Ale ve zkratce, shiby jsou psy původem z Japonska a u nás je zvykem štěňata pojmenovat nějakým japonským jménem. My jsem si mohli jméno vybrat, jediné čeho jsme se museli držet bylo začáteční písmeno J. A Jamamba je japonská čarodějnice. Mám-li být přesnější, tak je to japonská čarodějnice z české studiové pohádky s Pavlem Trávníčkem v hlavní roli, takže už je vám určitě jasné, že v Japonsku o Jamambě nikdy neslyšeli :-)


Jamamba

Jamamba

Jamamba


Dneska už je mojí Jambince osm let, zúčastnila se mnoha mezinárodních a klubových výstav, je českou šampionkou a pyšnou maminkou celkem šesti štěňat ze dvou vrhů. A protože jsem si možná trochu nesmyslně vysnila, že budu už navždycky doma mít nějakého Jamby potomka, tak mám od loňského srpna doma fenky dvě. Do mojí smečky přibyla Bakemono. Jestli čekáte, že i její jméno má nějaký význam, tak se nepletete. Bakemono je japonská mýtická postava. Takže kromě čarodějnice mám doma ještě strašidlo :-) Další perličkou je, že jsem vlastně ani jedno jméno nevybrala já, ale snad se mi to povede u třetí fenky.  


Jamamba & Bakemono

Jamamba & Bakemono


A jak jste na tom s pejsky vy? Máte doma nějakého mazlíčka?

Mějte se krásně a díky za milé komentáře. 

Monika




Žádné komentáře:

Okomentovat