čtvrtek 9. června 2016

BUDĚJOVICKÝ MATTONI 1/2 MARATON 2016

Tak mám za sebou svůj první 1/2 Maraton. Haha :-D Zas tak úplná pravda to ale není. Sice jsem se 1/2 Maratonu zúčastnila, ale pouze jako součást čtyřčlenné štafety, takže jsem běžela jen 5 kilometrů. Ale i to se počítá!

Naše čtyřka


V sobotu 4.6.2016 se v u nás v Českých Budějovicích konal pátý ročník Mattoni 1/2 Maratonu. Jak už jsem zmínila v předchozích článcích, tak se pravidelně účastním běžeckých závodů v rámci firemních teambuildingů. Tohle byl ale můj první "velký" závod, takový ten opravdový :-)




O2 Family team


Už od rána ve městě probíhaly velké přípravy. Organizátoři vyznačovali trasu, rozváželi dopravní značky se značením objížděk, na náměstí stavěli stánky a zázemí pro běžce. Celé město žilo blížícím se závodem. 

I ti nejmenší mohli zažít atmosféru velkého mezinárodního závodu, protože v pět odpoledne startoval DM rodinný běh, jehož trasa měřila 3 kilometry. Mohla se ho účastnit celá rodina, dokonce i maminky s kočárky. 







V sedm večer přišel na řadu všemi očekávaný 1/2 Maraton. Bylo možné se na něj přihlásit v několika kategoriích, buď jako jednotlivec, štafeta (3 x 5 km + 6,0975 km) nebo 2RUN (10 km + 11,0975 km). Na startu se objevilo i několik světových hvězd vytrvalostního běhu, hlavně běžci z Keni. 




Start byl famózní. Stovky lidí odpočítávali poslední vteřiny do výstřelu, hrála Smetanova Vltava, fanoušci tleskali a povzbuzovali své kamarády. A to všechno pod kulisami nádherného historického centra Českých Budějovic. Běhal mi z toho mráz po zádech.





Já jsem běžela druhý úsek, takže jsem se hned po startu musela přemístit o pár ulic dál. Jsem ráda, že na mě vyšel zrovna druhý úsek, protože se skoro celý běžel centrem města, kde bylo všude spoustu fanoušků a hlavně jsem to měla brzy za sebou. Atmosféra byla vážně skvělá. Diváci fandili, hrála hudba, počasí se taky povedlo. Ale i tak jsem byla ráda, když jsem doběhla do svého cíle a předala náramek s čipem. Skoro jsem nevěřila, když jsem se dozvěděla, že jsem svůj úsek zaběhla za 32 minut a 1 sekundu, můj osobní rekord. Neběželo se mi zrovna moc dobře, bylo mi horko a přišlo mi, že mám nějak moc těžké nohy. 








Stupně vítězů obsadili běžci z Keni a Etiopie. Jedním z největších borců celého závodu byl pro mě pan Jaroslav Putschögl (ročník 1939), který trať zaběhl v krásném čase 2:03:20. Klobouk dolů. 




Celkem se 1/2 Maratonu zúčastnilo 3341 běžců a DM rodinného běhu 2511 běžců. Vítěz Barselius Kipyego trať zaběhl v čase 1:00:30, nejrychlejší žena Ashete Bekere doběhla v čase 1:10:40. Za Čechy byl první Jiří Homoláč s časem 1:09:44 a Petra Kamínková s časem 1:21:01. 

Velký dík patří všem organizátorům a dobrovolníkům, kteří se na organizaci závodu podíleli. Díky nim se všechno povedlo jak mělo a můžeme vzpomínat na skvělou akci. 





Doufám, že se závodu zúčastním i příští rok. Třeba se mi podaří natrénovat a zaběhnout v lepším čase. Ráda bych se přihlásila na 2RUN a konečně zdolala 10 kilometrovou trať, ale nebudu nic slibovat, protože letos to s tréninkem nějak nedopadlo. 

A jak jste na tom s během vy? Běháte jen tak pro radost nebo i závodíte? Díky za komentáře!

Monika


Žádné komentáře:

Okomentovat