čtvrtek 3. března 2016

JARNÍ DETOX NA KONCI ZIMY

K detoxu už se nějakou dobu odhodlávám, ale zatím nebyla ta správná příležitost. Ale protože se snažím ze svého jídelníčku vyřadit cukr, celkově začít více myslet na to co jím a navíc už téměř tři měsíce bojuju s příšernou dermatitidou, tak je teď ten správný čas na lehké pročištění.





Internet je plný článků o detoxu a je jen na každém člověku jaký si vybere. Já se nebudu řídit žádnými "osvědčenými" radami jak na detox, ale udělám si svůj, tak jak mi bude vyhovovat.




Základem mého detoxu budou ovocné a zeleninové šťávy a jelikož nemám doma žádný odšťavňovač, tak si je nechám připravit v ovocném baru firmy Frutisimo. Už se těším až si půjdu zítra vyzvednout první lahvičky skvělých a čerstvých džusů. Kromě čerstvých džusů mě čeká každodenní sklenice vody s citrónem a litry mátového čaje. Tím se prolívám už ode dneška.




Už jsem zmínila v předchozích článcích, že pevná vůle nepatří mezi moje nejsilnější vlastnosti a právě kvůli tomu chci do svého detoxu přeci jen trochu pevné stravy zařadit. Uvařím si silný kuřecí vývar s trochou zeleniny a s rýží. Mám v plánu si ho dát jen k obědu, ale uvidíme jak se budu cítit, možná bude i k večeři. A protože bych o víkendu ráda stihla i ranní bikram jógu, tak si nejspíš dám banánové smoothie k snídani, do kterého podle hladu přidám trochu jogurtu.



Detox mám v plánu držet jen během víkendu, ale už dnes se na něj začínám připravovat lehčí stravou. Ráno jsem posnídala zbytek muffinů z ovesných vloček a ovoce, ke svačince jsem si dala ananas a jahody a k obědu byly zapečené brambory s vejci a sýrem. Odpoledne si dám jen ovocný a zeleninový salátek a k večeři smoothie z borůvek a tvarohu. Celý den popíjím mátový čaj a vynechala jsem kávu. Zítra to bude dost podobné, jen k obědu si dám tresku se zeleninovým salátem. V sobotu a v neděli už jen džusy a vývar. Jsem zvědavá jak se budu cítit, jestli budu unavená a hladová nebo naopak plná energie. A od pondělí budu pomalu najíždět na běžnou stravu. Začnu tím, že si do kuřecího vývaru přidám červenou čočku a kuřecí maso a postupně budu přidávat i jiné potraviny. 

A jak jste na tom s detoxem Vy? Zkoušeli jste nějaký? Jaro je ideální období na pročištění těla, tak směle do toho!

Po víkendu se těšte na pokračovací článek.

Namaste, Monika 






Žádné komentáře:

Okomentovat