středa 6. dubna 2016

30 DENNÍ BIKRAM YOGA CHALLENGE

Někdy mám dost šílené nápady a Bikram yoga challenge patří mezi ně. Studio, kam chodím cvičit (Bikram yoga České Budějovice), je pořádá pravidelně dvakrát do roka, na jaře a na podzim. A tohle už bude moje třetí challenge.





Na svojí první challenge jsem se přihlásila před rokem a půl po půlroční pauze a skoro deseti přibraných kilech. Zdánlivě skvělý nápad jak se dostat rychle zpátky do formy, ale realita byla jiná. Po půl roce nicnedělání byla moje fyzička fuč a deset kilo navíc značně poznamenalo mojí flexibilitu. Po první lekci jsem málem brečela, fakt. Tak strašně mě štvalo, že stačilo na půl roku úplně změnit režim a pracně vydobytá kondice byla pryč. Naštěstí si tělo brzy vzpomnělo, že mu jóga není cizí a challenge se mi podařilo dokončit bez větších problémů. A ten pocit při dokončení, ten teda byl :-)




Na další challenge jsem se přihlásila asi po sedmi měsících a minimálně začátek byl mnohem jednodušší. Tentokrát jsem byla nejvíc motivovaná progresem. Ačkoliv jógu cvičím poměrně dlouho, tak se to absolutně nedá srovnat s každodenním cvičením. To co se mi nepodařilo za půl roku, kdy jsem cvičila přibližně třikrát týdně, tak během těch 30-ti dní najednou šlo.




Další výhodou každodenního cvičení je čas. Zní to absurdně, ale vždycky jsem toho stíhala daleko víc než když jsem cvičila jen párkrát týdně. Když vím dopředu, že mi jóga sebere minimálně 2,5 hodiny, tak si zbytek volného času lépe plánuji. Když mám volné celé odpoledne, tak je mnohem víc prostoru na nějaké lelkování a bezcílné surfování na internetu.




V neposlední řadě musím zmínit, že za splněnou challenge dostaneme dárek od vedení studia v podobě slevy na permanentku, což je při poměrně vysoké ceně moc příjemný bonus. Tentokrát na úspěšné jogíny čeká i tričko, jehož design bude překvapením. Ale kromě všech těchto bonusů nic nepřekoná ten pocit, když si po odcvičené lekci odškrtávám políčko v naší tabulce na nástěnce nebo když se po ukončení na FB stránkách zveřejní seznam úspěšných absolventů. To jsem pak na sebe pyšná, že jsem to dokázala. Jo, je to jen cvičení, ale Bikram jóga je docela náročná, navíc kvůli 90-ti minutové lekci zabere dost času. A když si v době challenge navíc naplánujete stěhování a máte dva psy jako já, tak je ta trocha pýchy opodstatněná.



Ale zpátky k mojí třetí challenge. Protože jsem dost časově vytížená a navíc kvůli stěhování mám omezené připojení k internetu, tak tenhle článek dopisuji a zveřejňuji v době, kdy už mám půlku za sebou. Ano, zatím úspěšně bez vynechání jediné lekce. Vynechat můžeme dvakrát, ale lekci je vždy nutné nahradit předchozí nebo následující den, což je pro mě zatím pořád trochu sci-fi. Dvě lekce za sebou bych asi nedala, takže poctivě chodím každý den. A řeknu vám, tentokrát je to pěkná makačka. Už několikrát jsem se prala s pocitem to vzdát a nebýt té zpropadené tabulky na nástěnce, kterou každý vidí, tak už jsem to vzdala. Ale o mých pocitech, pokrocích a bolístkách zase příště.

Namaste, Monika

Žádné komentáře:

Okomentovat