úterý 12. ledna 2016

MOJE TIPY NA PRVNÍ LEKCI BIKRAM JÓGY

Začal nový rok 2016 a spoustu z Vás si dává předsevzetí. Zdravě jíst, cvičit, nekouřit, neprokrastinovat u počítače nebo třeba vyzkoušet Bikram jógu :-) A pro ty z Vás, kteří se chystáte na svou první Bikram lekci, jsem si připravila pár tipů jak jí zvládnout.


Pití - ať už cvičíte Bikram jógu nebo ne, tak hydratace je velice důležitá. Každý den bychom měli vypít 2-3 litry vody v závislosti na naší váze a aktivitě. Pokud se chystáte na Bikram jógu, tak se snažte pít vodu průběžně celý den. Minimálně hodinu před lekcí je ale lepší už nepít vůbec, aby Vás netlačil žaludek a nechtělo se Vám během cvičení na záchod. Instruktoři neradi vidí někoho odcházet, ale držet násilím Vás v sále samozřejmě nebudou. Nápojům jako je káva, energetické drinky a alkohol se před lekcí vyhněte úplně. Protože při Bikram józe dochází k intenzivnímu pocení, tak je nutné doplnit tekutiny i po lekci. Nejlepší je samozřejmě čistá voda a takový malý zázrak je kokosová voda, která má vysoké hydratační účinky a obsahuje spoustu elektrolytů, které je dobré doplnit.




Jídlo - přibližně 2-3 hodiny před lekcí nejezte, ale nechoďte na lekci ani hladoví, jinak se Vám s největší pravděpodobností bude dělat špatně od žaludku. Pokud jste se nestihli najíst včas, tak si dejte něco malého a lehkého. Já mám jako záchranu vždy po ruce alespoň banán. Po lekci je dobré dát si jídlo bohaté na bílkoviny a minerální látky.




Příchod - přijďte alespoň 20 minut předem, abyste měli čas na vyplnění dotazníku, převléknutí a seznámení  se s průběhem lekce. Před začátkem Vám instruktor všechno vysvětlí.




Co s sebou? - s oblečením to nepřehánějte. Bohatě stačí něco jako podprsenka a kraťásky. Hlavně přiléhavé a neprůhledné. Budete se potit a různě předklánět, tak je důležité, aby vše zůstalo na svém místě. Také potřebujete dva ručníky, jeden velký na podložku a jeden do sprchy. A samozřejmě podložku a 1,5 litru neperlivé vody. Ve většině studií vodu prodávají a půjčují jak podložky tak ručníky. 




Tipy do lekce - podle mě jedna z nejdůležitějších rad, kterou Vám můžu dát, je poslouchat instruktora. Dokonale Vás provede celou lekcí, každou cvičenou pozicí. Další rada je poslouchat sami sebe. Pokud cítíte, že se Vám dělá špatně, tak se nestyďte si odpočinout. I těm nejzkušenějším někdy lekce nesedne a musejí si dát na chvíli pauzu. A dýchejte! Kromě výjimek jen nosem, nádech i výdech. Nikdy nezadržujte dech. A nemluvte. Ani před lekcí, po lekci, ani během lekce. Prostě v sále mluví jen instruktor. Přiznám se, že někdy mi hodně vadí, když si před lekcí v sále někdo povídá, byť šeptem. Jsou to minuty při kterých se soustředím jen sama na sebe, užívám si teplíčko v sále a relaxuju. Jestli si chcete povídat, tak mimo sál.




Ptejte se - pokud Vám cokoliv není jasné, něco Vás bolí nebo máte jen nějaký dotaz ohledně cvičení, tak se nebojte a ptejte. Všichni instruktoři Vám rádi poradí :-)




Co nejdříve přijďte znovu - druhý den po lekci Vás zaručeně bude něco bolet. Mě stačí dát si dva týdny pauzu a cítím zádové svaly. Ale nenechte se bolestí odradit a jděte na lekci nejlépe hned druhý den. Nevím proč, ale já mám pocit, že třetí den po lekci mě svaly bolí ještě více než druhý den, ale když se to rozcvičí, tak je to lepší. Proto běžte na Bikram jógu co nejdřív. Vaše tělo si rychleji zvykne na teplo i nové pozice a budete se v lekci brzy cítit mnohem lépe.
Pokud Vás zajímá jaká byla moje první lekce Bikram jógy, tak si přečtěte tento článek.

Tak co, půjdete to zkusit? Nebudete litovat :-)

Namaste, Monika

Všechny použité obrázky jsou z www.pinterest.com

Žádné komentáře:

Okomentovat