neděle 6. prosince 2015

Dýňová polévka

Dýně k podzimu neodmyslitelně patří a vydatné krémové polévky jakbysmet. Příjemně zahřejí i nasytí. K dýni jsem měla dlouho předsudky z dětství a v obchodem jí přecházela bez povšimnutí. Ale minulý podzim jsem měla pocit, že jsou všechny food blogy i jiné weby doslova zahlcené různými recepty, takže jsem se rozhodla, že si dýňovou polévku taky uvařím. Vyzkoušela jsem nespočet různých receptů, různých druhů dýní, se smetanou, bez smetany, se zázvorem, s kokosovým mlékem... až jsem si nakonec vytvořila ten svůj ideální recept. Tak pojďte na to, je to jednoduché :-)




Ingredience:

750 g máslové dýně (použít můžete jakoukoliv)
1 cibule
1 mrkev
1 brambora
1 - 1,5 l vývaru (zeleninový nebo kuřecí)
3 stroužky česneku
1 cm zázvoru
1 dcl smetany ke šlehání
kari
sůl
pepř
olivový olej
petrželka kudrnka
200 g slaniny



Postup:

Cibuli nakrájíme na jemno a na olivovém oleji ji zpěníme. Mezitím si oloupeme dýni, mrkev a bramboru a všechno nakrájíme na kostky. Přidáme do hrnce k cibuli, lehce opečeme a zalijeme vývarem. Vaříme přibližně 45 minut, záleží na použité dýni. Těsně před koncem vaření přidáme na jemno nakrájený česnek a zázvor. Všechnu zeleninu rozmixujeme a podle chuti dochutíme kari, solí a pepřem. Necháme ještě chvilku povařit a nakonec zjemníme smetanou.



Protože mám ráda maso, tak při servírování přidávám do polévky opečenou slaninu. Nesmí chybět ani na jemno nasekaná petrželka. 





Dobrou chuť :-)


Žádné komentáře:

Okomentovat