pondělí 26. října 2015

NIGHT RUN 2015 České Budějovice

Běhání jsem vždycky nesnášela. Na základce to pro mě bylo doslova utrpení. Ještě tak krátké tratě jsem snesla, ale patnácti stovka nebo deseti minutovka pro mě byly noční můra. Uběhla jsem v kuse maximálně půl kilometru a zbytek tratě jsem stěží popadala dech a ploužila se jako šnek.

Naštěstí s nástupem na střední školu tyhle povinné běhy odpadly a hodiny tělocviku už mi tolik nevadily. Konečně žádné povinné běhání. Sport mám radá, ale vážně ne běh. Jezdím na kole, plavu, lyžuju, ale žádné běhání, prosím.

A jak je tedy možné, že zrovna já se svým negativním vztahem k běhu, běžela závod NIGHT RUN? Může za to vlastně moje práce, respektive náš bývalý generální ředitel. Byl to vášnivý běžec (a stále je) a prosadil u nás ve firmě běžecké závody v rámci teambuildingu.

Prvních pár závodů jsem bojkotovala, ale minulý rok na podzim jsem se na sebe strašně naštvala kvůli přibraným devíti kilům, nejdřív se přihlásila na 30-ti denní challenge v bikram józe a hned na to na tento běžecký závod. To abych po měsíci v hot roomu nezlenivěla. Šla jsem do toho naprosto bez tréninku a 5-ti kilometrový závod zaběhla za 38 minut a 40 vteřin. Určitě si říkáte, že je to strašný čas a že jsem to ani nemohla běžet, že? Ale běžela jsem a to dokonce bez jediné přestávky. Byla jsem na sebe hrdá, ale protože jsem následující dny nemohla skoro chodit a hlavně už se zase těšila zpátky do teploučka favorizované bikram jógy, tak tímhle závodem moje běhání skončilo. Nechtělo se mi začínat běhat zrovna na podzim, počasí bylo sychravé a 42 stupňů na józe mě lákalo mnohem víc.



Když mi letos v e-mailu blikla nová zpráva s registrací na běh, tak jsem přihlášení se brala už tak nějak automaticky. Startovala jsem opět bez předchozího tréninku, jen s rozdílem, že tenhle rok jsem zas trochu aktivnější cyklista a najedu minimálně kolem tří set kilometrů měsíčně. Taky asi to, že jsem o nějaké kilo lehčí než loni, mi pomohlo k mnohem lepšímu výsledku. Závod jsem zaběhla za pro mě krásných 35 minut a 51 vteřin. Jasně, pořád dost špatný čas, ale celkově to byl naprosto jiný závod. Loni jsem celou trasu běžela dohromady s kolegy, letos jsem se už po pár stech metrech od kolegů trhla, připadalo mi, že běží moc pomalu. Sice jsem se trochu bála, že přepálím začátek a na konci mi dojdou síly, ale nestalo se. Běželo se mi tak krásně a lehce a i celková atmosféra nočního běhu a vůně podzimního listí tomu dodávala zvláštní kouzlo.



Už jsou to tři týdny od závodu a zatím se mi daří alespoň dvakrát v týdnu vyběhnout. Je to pro mě úplně nový pohyb, navíc tak jiný než bikram jóga. Na jaro mám v plánu se přihlásit na nějaké další místní závody, tak jsem zvědavá jak mi moje přesvědčení vydrží. V rámci motivace jsem si koupila krásná běžecká trička a termo legíny, sportovní oblečení je moje slabost :-)

A jak to máte s běháním vy? Baví vás nebo preferujete jiný pohyb?

Žádné komentáře:

Okomentovat