čtvrtek 9. února 2017

PLEŤOVÉ OLEJE

Asi jako každá normální ženská jsem si vždycky potrpěla na kosmetiku, nejlépe hodně voňavou. Poličky v mojí koupelně se doslova prohýbaly pod množstvím krému, pleťových sér, různých masek a jiných zkrášovadel. Kosmetické rituály byly jedny z mých nejoblíbenějších chvilek a spoustu času jsem trávila pročítáním časopisů a webů a hledala nové kosmetické vychytávky. 

Bohužel tohle všechno jednoho krásného dne skončilo. Na obličeji se mi totiž objevila nepěkná vyrážka, kterou jsem z počátku považovala za zhoršené akné a vrhla se s ní do boje pomocí všemožných agresivních přípravků na akné. Jak asi tušíte, tak vyrážka se mi ještě víc zhoršila. Nezbylo tedy než se vydat na dermatologii a zjistit, co že to na obličeji vůbec mám. Diagnóza mě vůbec nepotěšila. Jednalo se o perorální dermatitidu, jejíž léčba je poměrně komplikovaná. Jediné co na ní totiž zabírá je buď kortikoidová mast anebo zřeknutí se veškerých kosmetických přípravků, což je boj na dlouhou trať. Kortikoidy mi nebyly doporučeny, takže jsem z ordinace odešla s receptem na obyčejný krém vyrobený v lékárně. Dlouhé měsíce jsem si obličej omývala jen převařenou vodou, mazala krémem z lékárny a musela jsem se vzdát exotického ovoce, zubní pasty s fluorem i návštěv chlorovaných bazénů. Naštěstí byl boj úspěšný. Protože jsem opravdu nechtěla aby se mi dermatitida vrátila, tak jsem se zbavila veškeré své parfémované kosmetiky a začala používat jen tu bez parfemace. Jestli někoho z vás trápí něco podobného, tak vřele doporučuji lékárenskou kosmetiku La Roche Posay, konkrétně řadu Toleriane, Biodermu Sensibio a pokud si potrpíte na luxusnější kosmetiku, tak značku Clinique. Hlavně jejich dekorativní kosmetika je pro citlivou pleť spása, jejich make-upy používám už dlouhé roky a neměnila bych. 






Jenže jako milovník všeho voňavého jsem tak trochu trpěla. Navíc ačkoliv mám velmi citlivou pleť, tak je i mastnější a vzhledem k mému věku se začínají objevovat i první vrásky. A na to byla kosmetika na citlivou pleť přeci jen trochu krátká. Začala jsem se více zajímat o přírodní produkty, které by mou pleť nezatěžkávaly chemií a došla až k čistým pleťovým olejům. Zprvu jsem byla nedůvěřivá, přeci jen namazat si na mastnou pleť olej nezní moc logicky. Jenže opak je pravdou. Většina olejů se krásně vstřebá a nezanechá na obličeji žádný mastný film. Oblíbila jsem si oleje od značek Saloos a Soaphoria. Saloos má u lahviček praktické kapátko, které olejům Soaphoria chybí, ale zase to dohánějí designem lahviček. A jaké konkrétní oleje používám?




Jojobový olej - patří k nejcennějším známým olejům a je vhodný pro všechny typy pokožky, zejména pro zralou a problematickou. Pleť vyhlazuje, regeneruje, udržuje přirozenou vlhkost  a přispívá k pěstěnému vzhledu. Dá se použít i na vlasy, navrací jim hebkost a lesk. Olej obsahuje vitamín E, fytosteroly, stopové prvky a minerály a jiné výživné látky. Na pleti nezanechává pocit mastnoty. Uvádí se, že je dobrý i při léčbě ekzému, plenkové vyrážky, proleženin a strií. Já sama mám tento olej od Saloos a používám ho hlavně na noc a příležitostně i na vlasy.




Levandulový olej - tento olej je vhodný pro všechny typy pleti. Pro své antiseptické, protizánětlivé a stahující účinky ho ocení zejména ta problematická. Dobře hojí drobné řezné ranky, odřeniny, vředy a popáleniny. Používá se i při léčbě dermatitid, ekzémů a akné. Já si ho oblíbila hlavně kvůli jeho vůni. Levandule je úžasná, mám jí doma i nasušenou ve vázách. Levandulové aroma působí pozitivně i na nespavost. Tento olej střídám s jojobovým na noc, používám ho na obličej a když je třeba, tak i na dekolt a záda. Kdyby to bylo jen trochu možné, tak se s ním mažu od hlavy až k patě, protože ta vůně je božská.




Šípkový olej - má vysoký obsah karotenoidů a proto se hodí hlavně pro zralou pleť. Je vynikající na vrásky, jizvy a popáleniny. Propůjčuje pleti zdravý vzhled a výborně hydratuje. Mívá žlutou až oranžovou barvu a oproti jiným olejům i výrazněji voní. Je vhodný i v boji proti striím a pomáhá lámavým nehtům. Já šípkový olej používám hlavně na noc na oční okolí, krk a dekolt. Byl to úplně první olej, kterému jsem dala šanci a bylo to opravdu dobré rozhodnutí. Jestli vás trápí první vrásky, tak ho může jen doporučit.




Hroznový olej - tohle je v mojí olejové sbírce nováček. Je vhodný pro normální až mastnou pleť. Obsahuje kyselinu linolovou, fosfolipidy, sfingolipidy, fytosteroly, vosky a vitamín E. Skvěle se vstřebává a nezanechá pocit mastnoty. Díky adstringentním látkám zužuje póry a neucpává. Používám ho na den, pod make-up.




Všechny oleje je vhodné nanášet na vlhkou pleť, kvůli lepší hydrataci, protože oleje vodu neobsahují. Někomu může dlouhodobější používání olejů pleť mírně vysušit, ale s tím žádnou zkušenost nemám. Moje pleť si s oleji rozumí mnohem lépe než s dříve používanými krémy. Jen pokud jedu na hory nebo venku více mrzne a pleť vyžaduje větší péči, tak sáhnu po Výživném krému od Weledy. Jen některé oleje obsahují přírodní SPF, například malinový nebo mrkvový, ale nelze na něj příliš spoléhat. Je to spíše základní ochrana, takže je dobré se před sluncem chránit ještě něčím jiným. 

A jaké máte s pleťovými oleji zkušenost vy? Protože mě přírodní kosmetika nadchla a doma mám pár dalších skvělých věcí, o které stojí se podělit, tak se můžete těšit na další recenze.

Namaste, Monika


Zdroj obrázků: www.pinterest.com www.nuspring.cz www.saloos.cz

Žádné komentáře:

Okomentovat